piątek, 4 listopada 2016

VII Październikowi ULUBIEŃCY!

" Pamiętaj, że świat należy do Ciebie. Ale najpierw kawa."

Witam was na początku listopada! Za nami październik- z kilku powodów, mój ulubiony miesiąc. Ciepłe grzejniki, kolorowe liście, kasztany, gruszki, cynamon, ciepłe sweterki i słońce w chłodne dni ♥

Wielu ludzi nie przepada za jesienią. Jak to powiedziała pewna bliska mi osoba, jest to "okres przygotowywaczy do zimy". Moim zdaniem, jesień jest najbardziej niedocenianą porą roku. A zwłaszcza jej środkowy miesiąc- październik.
 We wrześniu nadal zdarzają się ciepłe dni (lub tak jak w tym roku- upalne tygodnie). Gdzieniegdzie na drzewach można zobaczysz żółtawe już liście, jednak nie zwraca się na to uwagi, bowiem nie rzucają się one w oczy. Wrzesień to ostatnie tchnienia lata, więc narzekają na niego tylko uczniowie, którzy  wraz z jego nadejściem, muszą wracać do szkolnych ławek.
 Listopad charakteryzują deszcze, chmury, zimno i brak słońca. Prawie całkowicie ogołocone drzewa informują o nadchodzącej zimie. Wstaję do szkoły- jest ciemno. Wracam z zajęć- jest ciemno. Panuje aura przygnębienia i zmęczenia. Nie wiem, jak bym sobie poradziła bez porannych, rozbudzających ćwiczeń.
 Październik jest taką cudowną granicą pomiędzy zimą a latem. Taka symboliczna polska, złota jesień. W tym roku był naprawdę piękny, mimo tych deszczowych dni, które przecież są typowe dla jesieni! Moja szkoła stoi w otoczeniu wielu drzew. Więc przy każdym wyjrzeniu przed okno uderzała mnie fala ciepłych kolorów- żółci, pomarańczu i jasnej czerwieni. Podczas wielu słonecznych dni najchętniej zamiast iść do szkoły, udałabym się do Parku Wilsona i przeszła alejkami, pośród tych barw. Naprawdę, w tym roku październik przeszedł samego siebie i nie mogę narzekać na brak piękna.

ALE ULUBIEŃCY!

Ciasto dyniowe! 
Dynia jest nieodłącznym symbolem jesieni. Można ją przyrządzić na słodko, na słono, w formie zupy, stałego dania lub ciasta, dlatego to mój MUST HAVE na jesień.
Pominę już fakt, że pułki w mojej spiżarni zapełnione są dyniowymi kompotami domowej produkcji ;)
Ciasto dyniowe postanowiłam przygotować z okazji Halloween, a cały proces jego produkcji można było zobaczyć na snapie, na którego swoją drogą gorąco was zapraszam- adda66.6 ♥
Jest ono doskonałą propozycją dla kogoś, komu smakują takie dzieła jak na przykład ciasto marchewkowe. Bowiem smak jest bardzo zbliżony :D

Cynamonowa kawa!
Może to banał, może już było, ale dla mnie to jest hit tej jesieni. Mogłabym pić taką gorącą latte z cynamonem do końca życia. Zapach mnie powala, dlatego w moim domu królują też cynamonowe świeczki, ale o tym za chwilę.

Cynamon!
Na pewno wielu z was ta przyprawa kojarzy się ze świętami, jabłkami i ogólnie z zimą. Jednak dla mnie to jest symbol całego chłodnego okresu w roku, a zwłaszcza wieczorów. Cynamon dodaję do wszystkiego, do czego się da. Od świeczek, przed kawę po owoce. Szczególnie dobrze się komponuje z pieczoną gruszką i czekoladą!

Róż!
Jesienią króluje czerwień, brązy i śliwki. Ale ja postawiłam na pudrowy róż. Mam w tym kolorze bluzę, sweter i płaszczyk. Wszystko to daje takiej radości i niewinności zarówno mnie jak i mojemu otoczeniu. Kolor jest śliczny, wyjątkowy. Bardzo mało osób decyduje się na niego, zwłaszcza jesienią, a ja należę do osób, które starają się być wyjątkowe!

Grube swetry!
Nigdy nie przepadałam za grubymi ubraniami. Wolałam założyć krótki rękaw i bluzę, lub taką narzutkę, chyba tylko nazwą przypominającą sweter. Jednak w tym roku wybrałam się na zakupy i zaopatrzyłam się w rekordową ilość swetrów. Kupiłam ich łącznie aż pięć. Oczywiście nie na raz ;) Osobom zainteresowanym i mieszkającym w Poznaniu, polecam wybrać się na BeMa, na Dolnej Wildzie. Są tam naprawdę fajne rzeczy, w przystępnych cenach :D


To by chyba było na tyle w październikowych ulubieńcach. Myślę, że następny taki wpis pojawi się na przełomie grudnia i stycznia, najpóźniej w lutym, ale na pewno nie wcześniej. Tymczasem chciałabym was zaprosić na mojego instagrama ( www.instagram.com/nela.is.a.duck ) oraz  na mój kanał na youtube ( www.youtubr.com/NelaVLOGpl ).

Do zobaczenia w następnym wpisie!

                                                                                                          Nela ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz